Boodschap van de film & korte samenvatting

a-girl-like-her

Jessica Burns is een leerling op de Zuid Brookdale High school. Alleen heeft ze een groot geheim die ze met niemand durft te delen, alleen haar beste vriend, Brian Slator weet wat zich afspeelt in haar leven. Avery Keller, één van de populairste en mooiste studenten van de school, was voorheen een vriendin van Jessica. Helaas is Jessica sinds een jaar het doelwit geworden van Avery’s pesterijen. Met behulp van een verborgen camera, verzameld Jessica bewijs van de intimidaties van Avery. Als Brian deze beelden deelt met de documentairemakers, staan beide meisjes en hun families oog in oog met de waarheid.

Mening

A Girl Like Her (2015) is gebaseerd op miljoenen verschillende verhalen over pesterijen. De film is opgenomen in de vorm van een documentaire, alleen zijn alle rollen wel gespeeld. Wij besloten deze film te kijken omdat pesten toch een best ingrijpende gebeurtenis is voor veel jongeren. Deze film geeft goed weer hoe het voelt om een pester te zijn, maar het maakt nog meer duidelijk welke impact het pesten heeft op het leven van de persoon die wordt gepest. Wel kan deze film voor veel mensen, die gepest zijn, best confronterend zijn. Je wordt echt meegezogen in het verhaal en ook alle emoties worden zo realistisch weergegeven dat het lijkt of je het zelf meemaakt.

De film laat zien hoe de leefwereld vanuit beide perspectieven eruit ziet. Ze laten zien dat de persoon die pest ook vaak in een moeilijke (thuis)situatie leeft en daardoor juist een uitweg zoekt om haar frustraties kwijt te kunnen. Helaas wordt een onschuldig persoon hier het slachtoffer van en dit praat het pestgedrag absoluut niet goed, maar het laat wel een andere kant van het verhaal zien.

Wat wij vooral frustrerend vonden was dat niemand het opnam voor Jessica en dat Avery daardoor altijd haar gang heeft kunnen gaan. Vooral dat leraren de kop in het zand steken en wijzen naar de ouders, vonden wij het meest bizar. Als school hoor jij op te komen voor de leerlingen en is het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt!

Het is echt een film waar veel emoties in naar voren komen, houd je zakdoeken daarom ook zeker bij de hand! Dit is echt een film die iedere middelbare school aan de leerlingen moet laten zien. Het laat echt de impact van het pesten zien en we hopen dat daardoor de leerlingen beseffen dat pesten eigenlijk helemaal niet zo leuk is.

Trailer

lka